To jest niemiarodajne bo licznik podaje Ci wyższą prędkość niż rzeczywiście osiągnięta. Każdy wynik będzie zafałszowany i w dodatku nie będą porównywalne bo przecież są różne felgi, profile opon a nawet w ramach jednego rozmiaru różni producenci robią opony odrobinę różniące się wymiarami.
Jeśli masz opony w homologowanym rozmiarze to pewnie w rzeczywistości nie przekroczyłeś 215 km/h.
O2 FL kombi 1.8 TSI (chip + Eibach) - zamknięty licznik (gdyby była skala to 250 km/h).
Dałoby radę jeszcze dociagnąć - ale już zaczynało brakować stabilności.
Przy porównywaniu prędkości z nawigacją, licznik pokazuje ok. 5-10 km/h więcej.
Pusty bagażnik, tylko ja.
Sebastian bardzo dobry komentarz - nic dodać nic ująć
Tomek, trzymaj się prawego pasa poproszę.
EDIT: I jak Ci temat nie pasuje to spadaj i załóż sobie taki, że jak się jeździ >140 to się jest kretynem. I tam dyskutuj.
W temacie: 240 z małym haczykiem licznikowe = ~225-230 według canbus i automapy. Dalej nie chce bo limiter obrotów na 4200. S2 kombi 2.0 CR 170 > 207KM
Słabo z komfortem i myszkuje na wietrze od (licznikowych) 200-210. Sporo lepiej na -2cm + modyfikowane B6. Gadać przez telefon (w miarę normalnie) można do ok. 200kmh, 210 to akceptowalna granica dla snu pasażerów, do 180 wszystko dość komfortowo.
Witam wszystkich forumowiczów. Planuje zakup nowej Octavi.
Mam pytanie do was a w szczególności do Black_Dev bo on posiada dokładnie takie auto o jakim ja myślę.
Napisz mi proszę jak sprawuje się ten silnik w kombi bo planuję zakup właśnie takiej wersji.
Czy jest zdecydowana różnica w zawieszeniu do wersji z belką?
Na jakiej wielkości kołach śmigasz i jak to się ma do komfortu jazdy?
233 wg AM - autko S2 kombi 1,8TSI 4x4. pomiar bez obciążenia, praktycznie bez wiatru. Ile było na liczniku nie patrzyłem.
Nie myszkuje nawet pow. 200. Komfort OK - da się rozmawiać pow. 200, ale zdecydowanie ciszej (powietrze) jest tak jak pisze dato do 180. Zawieszenie std 4x4 + PNB.
Na poprzednim modzie gdzie bylo powyżej 290koni leciałem powyżej 250 licznikowo, na obecnym modzie dobijam do 240, koła 225/40r18 waga felgi 11kg i nie chce za cholerę szybciej :lol:
rezon,
Przy CDAB i 152KM katalogowych i dodatkowo 4x4, nie jest możliwe rzeczywiste 233, licznik wtedy wskazuje powyżej 250 km/h. U mnie i rzeczywistych 188KM, najwięcej 242 licznikowe czyli 227 km/h, na terenie płaskim 225/45R17 3,0/3,2 bar.
rezon,
Przy CDAB i 152KM katalogowych i dodatkowo 4x4, nie jest możliwe rzeczywiste 233, licznik wtedy wskazuje powyżej 250 km/h. U mnie i rzeczywistych 188KM, najwięcej 242 licznikowe czyli 227 km/h, na terenie płaskim 225/45R17 3,0/3,2 bar.
jechałeś ze mną, że wiesz lepiej? Czy też odczytujesz wskazania AM na odległość? Jeśli tak to przypatrz się lepiej. O ile pamiętam to 188KM masz wyplute na hamowni bez chipowania czyli fabryczny gift. Ja nie wiem, jaki ja mam gift bo nie hamowałem S2, a TY wiesz, że na pewno nie mam?
Sprawdziłem i niestety po ostatniej aktualizacji AM nie mam już zapisanego tego wyniku - nie odczytasz na odległość
Jeśli ważne są również opony to chyba wykręciłem jeszcze na zimówkach 215/55/16. Na pewno zimówki - ok. połowy listopada ub. roku, przebieg ok. 6kkm.
BTW egzemplarz mam udany - oleju mi nie bierze, zużycie paliwa poniżej oczekiwań, Vmax powyżej katalogu - nie mam powodów do narzekań. A zawsze znajdzie się ktoś szybszy czy szybciej przyspieszający i wpis zrobiłem informacyjnie, a nie dlatego, że mam najszybszego S2 - bo tak na pewno nie jest.
Możliwe, że koła pozwoliły ciut szybciej. Nie masz myszkowania na wietrze >2zł ? Może jakieś inne rozłożenie masy w benzynie ? Wszyscy od dizelków w kombi po jakimś czasie potwierdzali ten efekt więc uznałem, że to wina bryły... Jest dość długi i szczupły i raczej tttm...
bardzo rzadko jeżdżę z takimi prędkościami, Wtedy było jak pisałem prawie bezwietrznie - środek nocy i pusto na autostradzie, to sprawdziłem. Nic nie nosiło na boki. nie mam w S2 z tym problemów przy prędkosciach <160, a raczej uczulony na to jestem po Outlanderze, który "łapał" dość mocno boczny wiatr i trzeba było go pilnować. Na koleinach zresztą też kierownicę potrafił wyrywać z rąk. Na pewno czterołap S2 nawet przy minimalnym momencie na tył jedzie stabilniej od ośki. nie wiem - może ten zawias przy 4x4 i PNB jakiś udany jest? Bo jak czytam wasze podejścia do zawiasu, to zastanawiam się czy ja już nie czuję samochodu czy co? A może faktycznie te kilkanaście kg mniej robi robotę? Albo jeszcze za mało kkm przejechałem? nie mam pojęcia.
Nie, to o wiatr chodzi. Ja zwykle łapię >2 na autostradzie bo wiesz... Człowiek się spieszy, a spalanie w dizelu akceptowalne :P
Na wietrze myszkuje. Byłem bardzo zdziwiony, jeździłem autami, które mniej czy bardziej nosiło i przestawiało, ale to jest pierwsze, które dostaje węża. Dalej myślę, że to aerodynamika bryły.
2.0 TDI ma ciężki przód auta i bardziej nierówne rozłożenie masy jak 1.8 TSI 4x4, który będąc nieco cięższym ma mniej masy przed i na przedniej osi a więcej na tylnej, dodatkowa masa na tyle jest położona nisko
haldex IV to rodzaj napędu stałego a to dodatkowo stabilizuje auto przy większych prędkościach
wg. danych technicznych Skody dla 1.8 TSI różnica z i bez 4x4 to 91 kg
głównie umieszczonych po środku i na tyle auta
dla 2.0 TDI ta różnica to "tylko" 77 kg
często auta typu kombi maja twardsze zawieszenie na tyle (przy jeździe na pusto zawieszenie nie pracuje w swoim komforcie) i pojawia się duża różnica w charakterystyce pracy zawieszenia między przodem a tyłem
w 4x4 a jeszcze ze stosunkowo lekkim 1.8 TSI na przodzie rozkład mas jest lepszy
1.8 TSi 4x4 jest cięższy o 47 kg od 2.0 TDI 125kW i zapewne ta masa tylko poprawia wyważenie auta - lżej przed przednia osią i większa masa na tylnej przy pustym aucie
Może, chociaż w tym momencie tyłem powinno rzucać, a nie przód chodzić wężykiem. Chociaż jak jest równiej i dodatkowo 4x4 to może faktycznie sporo poprawić...
Komentarz